30 okt. 2008

Sing and Dance

Det här blir mer och mer av en musikblogg har jag märkt, men hell..det är ett av mina största intressen så vad ska man göra. Dagens skivtips från mig till er blir iaf Sophie Zelmanis skiva "Sing and Dance" från 2002. Jag upptäckte den för bara några månader sen och den har sedan dess snurrat frekvent både hemma och på jobbet. Riktigt riktigt avkopplande och skön skiva. Köp den!



"Titeln ljuger. Eller den är åtminstone lite missvisande. Sophie Zelmanis fjärde platta är inte direkt fullmatad med låtar som framkallar utbrott i form av spontan hyllningssång eller hotfullt svängande höfter.

Fast om man med sång och dans menar hennes vanliga, värmande viskningar och vaggande ballader så är döpningen klockren."
- Dagensskiva.com

1 kommentar:

Pärlan sa...

Jag gillar också henne!