11 juni 2007

Måndagsgnäll

Jag hade en tanke om att verkligen försöka hålla nere på gnället i min blogg. Att bara lyfta fram bra, positiva saker som händer omkring mig och försöka visa världen att jag lever ett skönt och bra liv. Jag lever i nuläget ett skönt och bra liv, men det finns just idag, denna måndagmorgon, några saker som gör mitt liv mindre roligt. Jag tvingar dig inte att läsa dom, men dom måste skrivas ner..

  • Inom kort ska familjen samlas och gravsätta morfar. Inget jag ser fram emot.
  • Farfar har precis fått diagnosen skelettcancer och mår allt annat än bra.
  • Jag kommer förmodligen missa Angelikas fest på grund av dom två ovanstående punkterna.
  • Jag måste ringa och bråka med Telenor för att dom har skickat en faktura på mitt abonnemang som ska vara gratis.
  • Det finns just nu ett gäng människor som jag verkligen verkligen saknar.
  • Det är strålande väder ute och det är lååångt kvar tills min semester börjar.
  • Jag har en massa jobbiga strulärenden på jobbet som jag måste ta tag i.
  • Jag har bränt alldeles för mycket pengar på onödiga saker.
  • Jag håller på att bli fet

Sådär. Nu är jag klar. Jag vet att dom flesta av dom här problemen som jag listat upp är väldigt lätta att lösa, bara man tar sig i kragen, kommer in i matchen och gör något åt det. Det planerar jag att göra. Tro inget annat. Inga sura miner här inte! Dom glada sakerna i mitt liv överväger faktiskt helt klart dom som gör mig ledsen.

Dagens låt: Bob Marley & The Wailers - Mr Brown

6 kommentarer:

Hannah sa...

Jag vet hur det känns.. Farmor hade också skelettcancer :(

Anonym sa...

Trist att du missar Angelikas fest, hade varit skönt att träffas. Men så är livet.

Anonym sa...

Tråkigt.. :( Hoppas allt blir bättre snart!

Anonym sa...

Och du, du är inte fet utan fin. Fetfin. ;)

Anonym sa...

Synd att du inte kan komma.. Hoppas det blir bättre snart med allt..

Pärlan sa...

det kanske är så att bloggar är till för att gnälla i, det är skönt att jag inte är ensam om att känna att man gnäller i sin blogg liksom. vad ska dom annars vara till för?