10 juni 2007

Soft söndag

Idag har det varit en riktigt soft dag. Efter jobbet så spontanbestämde jag och Anders att vi skulle åka ut till Munketorp och hälsa på mina föräldrar och bada. Sagt och gjort, vi hoppade in i den lilla Renaulten, plockade upp Dani på vägen och blåste på mot Ödeshög. Innan vi åkte upp till Munketorp stannade vi och käkade en pizza inne i Ödeshög. Det känns verkligen sjukt konstigt att sitta där, man känner igen varenda människa och det verkar som om tiden stått still i flera år. Allt är liksom precis som när man lämnade det förra gången.... creepy.

Efter pizzan åkte vi iaf till Munketorp och badade i poolen. 22 grader kändes lite kallt i början, men det var riktigt skönt. Efter badet drack vi lite kaffe och snackade skit med mina föräldrar innan vi åkte tillbaka mot stan igen. Väl tillbaka i LKPG bestämde sig Anders för att han ville äta korv, så vi åkte runt aslänge och letade efter en öppen mack och efter mycket sökande hittade vi ett Statoil där Anders fick sin efterlängtade äckliga korv med bröd. Jag är inte så mycket för korv med bröd efter min nattarbetarperiod på OKQ8.... blä.

Skulle egentligen skrivit ett mycket längre inlägg ikväll, men jag orkar fan inte. Det finns saker som jag behöver skriva, men det får bli vid ett senare tillfälle... Det är mycket nu.

Dagens låt: Angels and Airwaves - Good Day

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättekul att ni kom i söndags kväll! Hoppas det blir fler tillfällen. Nästa gång grillar vi korv här så ni slipper åka stan runt.../Eva