19 juli 2007

Snart så...

I skrivande stund är det lite drygt en timma kvar tills jag fyller 25. Om man ska vara petig så är det lite längre kvar iofs, jag kom tydligen till värden kl 4.40 på natten, den 20e juli 1982. Men vem orkar vara petig?

Jag satt och funderade igår. Vad har jag åstadkommit? Har jag kommit så långt som jag velat? Är jag nöjd med mitt liv? Jag tror att det är ganska lätt att börja bli nojjig när man fyller 25, att man inte uppnått det man velat, att man inte är rik, att man inte är framgångsrik, att man inte hittat sin älskade livspartner, att man missat sina chanser och bränt sina broar...det finns en miljon saker att vara nervös över.
Jag är, just nu i skrivande stund, inte ett dugg nervös.
Det känns som om jag har kommit ungefär dit jag velat komma. Självklart finns det många saker kvar att göra och jag är långtifrån helnöjd med mitt liv. Men ändå... jag har kommit långt, jag har gjort galet mycket saker som jag är stolt och glad över att jag har gjort och jag är faktiskt...ja...rätt så nöjd.

Jag hade tänkt skriva en lång och detaljerad lista med saker som jag gjort, saker jag hunnit med och som jag är nöjd eller mindre nöjd över att jag lyckats åstadkomma, men jag orkar inte göra det just nu. Ni får köpa min bok när den kommer ut istället..

Klockan är nu 23.37. Time to face the music...

Dagens låt: The Wannadies - Big fan
Låten med stort L: Niprone - Closed Eyes

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis.. fira me Platens snart eller? ;)

Fairy Cakes sa...

Grattis igen. SES snart i Linkan

Anonym sa...

tja man! nu finns nya singeln
"niprone - the snow comes back to rain" att lyssna på via www.niprone.com

tack för att du lyssnar,
R.