28 apr. 2008

Back in business

Sådärja. Tillbaka i Sverige sedan ett par dagar. Det senaste hotellet vi bodde på hade ingen bra uppkoppling, så jag hoppade över bloggskrivandet. Hur som helst, efter ett par dagar med skattletande och softande ute på Ihla Grande så tog vi båten tillbaka in till fastlandet. Efter en timme med buss var vi framme i Rio de Janeiro och checkade in på vårt hotell, precis nere vid copacabana. Vi spenderade tre ganska hektiska dagar i Rio, höjdpunkten var dagen då vi gav oss upp högst upp på sockertoppen, för att därifrån flyga helikopter via kristusstatyn och återigen landa nere på copacabana. Senare samma kväll åt vi en galen middag med köttbuffé på en lokal restaurang nere vid stranden.

Efter att jag kommit hem i torsdags har det inte hänt sådär vansinnigt mycket. Jag hade en rekreationsdag på fredagen som började nere på bowlinghallen med övriga phonehousefolket för att avslutas på Platens. I lördags var det inflyttningsfest hos min kära kusin.

Idag är det måndag och en ny jobbvecka står för dörren. Känns faktiskt helt ok att vara tillbaka. Idag är det dessutom jobbintervju. Spännande. :)

Dagens låt: Nina Kinert - Through your eyes


Landstigning på Ihla Grande


Helikopterfoto över Copacabana

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar låt!

Jocke sa...

Det är skönt att ha dig hemma, min vän. Du har varit otroligt saknad!

Anonym sa...

Men uppdatera då, förihelvete! :P