19 apr. 2008

ilha grande

ligger just nu i hängmattan utanför hotellrummet och skriver. Människorna på nokia var vänliga och försåg oss med varsin telefon med inbyggt wlan så vi kan surfa fritt på hotellet. Igår anlände vi till ön ilha grande, som ligger en timme med båt utanför rio. Enligt guiden är det ett gammalt piratnäste, och dom har även haft ett väldigt illa beryktat fängelse här för väldigt länge sen. Det är inget man märker så mycket av här nu dock, nu finns det bara en massa vänliga människor, goda drinkar och skön reggae. Det påminner otroligt mycket om en liten fiskeby vid namn hopkins, på belizes östkust. ;) idag ska vi ge oss ut på båttur och snorkla, i morgon är det något annat och sen dagen efter ger vi oss in till sambans och gladfotbollens huvudstad (citat från reseprogrammet) rio de janeiro för lite shopping och uteliv. Later!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vill med ligga i en hängmatta och lyssna på reggae! Men iofs så skulle jag ha svårt för alla kolibris ;-) Hemska djur, dom där fåglarna! Nu sitter jag med lillasyster o dricker frozen strawberry dauquri, mums!! Men jag lägtar galet mkt efter dig, det blir en underbar fredag! Massa pussar! Din Sara, o jag alskar dig med! Både med och utan prickar..

Daniel sa...

Prickar?! Har du åkt på nån sorts exotisk sjukdom därborta?! :S

Daniel sa...

Btw så verkar du nästan ha det lite för bra därborta! Lite orättvist me att du får återuppleva Belize men inte jag! *smisk*

Anonym sa...

Haha.. prickar! Nä, inte nån exotisk farlig sjukdom, jag menar prickarna över å, ä och ö. Hahaha...

Anonym sa...

Framför allt dom prickarna över ä =)