1 sep. 2008

Junkie

Det är kört nu. Riktigt kört! Jag har skaffat ett konto på Tradera och börjat buda på saker. Jag har blivit en Traderajunkie. Tradera är min drog. Jag måste in på rehab. Typ nu..

Jag har redan kammat hem två auktioner; dels en riktigt fin LP-spelare ifrån Technics. (Dessvärre ingen 1200, men en bit på väg) och The Best Of Bob Marley på vinyl. Musiknörd som man är så är det dags att gå ett steg längre. Det är dags för LP-steget. Shit vad cool man är. Nästa steg är att skaffa stora svarta fyrkantiga glasögon och snedlugg a´la Fredrik Strage. Sen är det komplett! Jäää!

Vad händer annars då? Flytten närmar sig och kaoset i lägenheten är värre än någonsin. Jag har sålt ut i princip hela möblemanget och i morgon kommer det folk som ska köpa sängen också, så det blir att sova på enbart madrassen sista natten. Förhoppningsvis lyckas jag skruva isär sängstommen utan att förstöra något. Har lyckats ta ledigt både tisdag och onsdag så i morgon ska jag ta tag i det stora hemska förrådet...det ska INTE bli kul. Inte alls faktiskt...

Aja, fuck this, dags för kaffe, dusch, lägenhetsbesiktning och sedan jobb.

Dagens låt: MBMA - Vulgära Vovvar

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet inte vem det där är .. men om du skaffar ett sånt nylle säger jag upp bekanntskapen! HEj!

Henrik sa...

Fredrik Strage, musikjournalist med rötter i Lkpg och nej, det finns inga plnera på att skaffa ett sånt nylle. :)

Anonym sa...

haha Lp-spelare och Lp-skivor.. Welcome to my world! ;) Kan vi vara colla tillsammans :P /Packe

Elin sa...

Jag sa ju att det är ett gift, Tradera. Lär dig att lyssna på de äldre! ;)

Pappa Lindroth sa...

Gör om - Gör rätt:
http://www.tradera.com/Technics_SL1200_SL_1200_MK2-auktion-71400214

Klart grabben skall shoppa på tradera.

/buns

Pappa Lindroth sa...

förresten tror jag strage bara kollar på youtube nuförtiden och inte lyssnar på vinyler...

http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/724#cat=10&

Henrik sa...

Buns, det KOMMER att bli en 1200 framigenom, tro mig. Planen är att ha två st och en mixer hemma inom en snart framtid... Är du grym på att spela turntables förresten? Jag skulle vilja lära mig.

Pappa Lindroth sa...

Nej, jag är inte grym på det, men entusiastisk när det händer.

Jag har bara en spelare upp kopplad mot stereon, den andra och mixer och leksaker i en låda under sängen. Ibland åker kittet fram men det samlar mest damm...

http://www.facebook.com/photo.php?pid=670993&l=94c0d&id=625551311

Återväxten kanske får ta över.

Henrik sa...

Ok, men det låter ju grymt. Säg till någon gång när kittet åker fram, jag är jättesugen på att testa lite!