9 jan. 2009

Hets hets

Sitter just nu och skriver på min nya tjänstedator, riktigt mysigt tangentbord, men jag föredrar nog mitt vanliga.. Befinner mig just nu på Fazers huvudkontor vid Klarabergsviadukten, precis bredvid centralen i Stockholm. Har haft två riktigt intensiva dagar ute på Hässelby Slott där vi har haft konferens och utbildning. God mat, bra upplägg och ett riktigt skönt gäng nya kollegor. Det blev ruggigt stressigt när jag skulle dit dock. Flyget från London var försenat en timme (tydligen för att traktorn som skulle dra ut planet på startbanan skrotade ihop) så när vi äntligen landade på Arlanda så var det stress i kubik upphöjt till en ziljard. Hade lite flyt dock; för första gången i hela mitt liv så var min väska nästan först ut på bagagebandet! Det händer ALDRIG annars. Jag brukar jämt få stå kvar jättelänge och glo som en mupp medans alla andra får sina väskor skitsnabbt, men inte den här gången! Jää! Sen var det bara att rusa ut, hugga första bästa taxi och åka fort som fan till slottet. Jag hann precis till varmrätten, dundrade in där i matsalen med full packning och såg förmodligen ut som om jag precis skulle explodera. Jag blev, trots detta, varmt mottagen.

Det känns som att livet har tagit en ny vändning. Jag har vankat omkring ganska länge och surat på att inget har hänt, att allt är precis som vanligt. Nu är det inte så längre. Saker händer. Det känns bra.

1 kommentar:

Pärlan sa...

...och det är bara en själv som kan göra så att något stort händer och det man vill ska hända, händer.