23 maj 2007

Veckoslut / Veckostart

Dags för ett nytt inlägg igen, jag är riktigt kass på att uppdatera här, men men. Ingen är perfekt.

Jag har i villket fall haft ett riktigt skönt veckoslut och en ganska bra start på den nya veckan också för den delen. Veckoslutet spenderades hemma hos Vevve (Patas syster) och Johan i Örebro. Jag och Pata spontanåkte dit på lördagmorgonen och var uppe runt elva. Förmiddagen spenderades shoppandes på stan, sen blev det en god lunch bestående av en oxfilépasta. Efter det blev det mer shopping och sen hem till Vevve igen. Vi bestämde oss för att packa ner några öl i en väska och gå en långpromenad runt vattnet och parkerna. Nyttigheter i onyttigheterna. Eftersom det var någon form av festival i Örebro så var det riktigt mycket folk ute vilket gjorde promenaden lite mer roande.. När vi kom tillbaka så började vi laga mat och korkade up en flaska gott rödvin. Maten blev succé och efter mycket prat skratt och vin så bestämde vi oss för att gå ut och utforska nattlivet. Vi hamnade till slut på ett uteställe som hette Björnstugan. Helt ok ställe, men "det märktes att dom inte tog något betalt i dörren", som Pata uttryckte det. ;)



På söndagen så körde Pata sitt sedvanliga damprace och var tvungen att springa ut och jogga, medans jag körde soffläge och slappade. Vi lämnade Örebro vid trehugget efter en trevlig lunch på Naturens Hus, mitt ute i skogen. När jag kom hem till stan passade jag på att fixa och städa lite i lägenheten, sen käkade jag middag med Alex senare på kvällen.

Måndagen bestod enbart av jobb jobb jobb...

På tisdagen var jag helt ledig och spenderade hela dagen i Norrköping. Hookade upp med en liten ond hund vid namn Charlie, käkade glass, räknade bilskolebilar (Norrköping har sjukt många körskolor), köpte mitt livs första par stuprörsjeans och var och tittade på akvariefiskar. :D

När jag kom tillbaka till Linköping gick jag och några kollegor på Sony Ericssons roadshow. Där fick vi sitta och ha möte och dom visade oss dom nya heta modellerna som kommer i sommar. Efter det bjöd dom på en god middag och en massa öl. Gick hemåt ganska sent, satt på innergården och snackade skit med Johan. Riktigt skön dag, precis vad mitt stackars psyke behövde.

Dagens låt: The Prodigy - Charlie

3 kommentarer:

Pärlan sa...

gud vilken rolig bild! och stuprörsbrallor gillar vi!

Sara sa...

Vi kan väl dra så fort som möjligt, om mina 5459:- jag får av csn denna månad räcker =) Miami vore ju nåt, vore kul att bila runt lite längs västkusten och stanna till där man känner för det.

Btw; jag passade på att lägga in dagens låt plus gårdagens låt, så kika efter vettja!

Sara sa...

Hhm, kom på att Miami inte ligger på västkusten! Passar på att rätta mig själv innan du gör det =)