3 apr. 2009

Ett läger

Igår var jag, Sara och brorsan på A Camps spelning i Jönköping. Jag var sjukt opepp med 15 kiloton förkylning bakom näsbenet, men biljetterna var bokade så vi åkte dit ändå. Kristofer Åström och hans band The Rainaways värmde upp innan och det var faktiskt riktigt bra! Jag gillar deras sound på något sätt...det är svårt att förklara men det fastnade. Kommer med största sannolikhet köpa deras nya album Sinkadus när det släpps nästa vecka.

Efter en lite märklig paus på dryga 20 minuter startar ett ljus och-ljudspel, scenen färgas röd och det asien/amerikanska temat syns tydligt. Nina Persson och Co går på scenen och drar igång The Crowning från nya albumet Colonia. Det är välsynkat och välljudande och jag lutar mig tillbaka och inser att jag tog helt rätt beslut att åka till Konserthallen i Jönköping. Nina trivs på hemmaplan, det märks.

Det är svårt att pinpointa höjdpunkterna på den här spelningen tycker jag. Jag älskar samtliga spår på debutalbumet som släpptes 2001 och har väl kanske snöat in lite på dom låtarna, vilket i sin tur har lett till att Colonia har varit svår för mig att absorbera. Jag var helt enkelt lite dåligt påläst innan spelningen kan man säga. Det är därför jag aldrig kommer bli skivrecensent. Det tar så lång tid för mig att "komma in" i ett album. Dock älskar jag låten Chinatown från senaste skivan. Den är jättevacker! Måste nog säga att den, den underbara balladen Song for the leftovers samt Algebra var höjdpunkterna.

1 kommentar:

/J sa...

Det går också se det som debutplattan är bland det bästa som släppts i Sverige och därmed knappt går att slå!