13 apr. 2009

Technics+Luxman=Rasp

Vad fan är Twitter? Kan någon förklara det för mig?

Skit samma. Hej på er. Long time.

Påsken går mot sitt slut och det har varit minst sagt händelserikt. Fan vad det har hänt händelser. Det känns som att jag har haft fullt upp, men förmodligen har det väl inte hänt mycket mer än vanligt, bara att det känns så. Min kropp förefaller att förfalla. Falleri Fallera!

Först och främst har det konsumerats mat och dryck av sällan skådat slag. Påsklunch hos Saras föräldrar, påskmiddag med mina föräldrar, påsklunch hos Saras farfar och farmor, påskmiddag hos mina föräldrar (igen), påsklunch hos Saras föräldrar (igen) och nu senast idag påsklunch hos Saras mormor och morfar. Igår brände dessutom jag och Sara av grillpremiären i Trädgårdsföreningen tillsammans med Danne&Sandra. Sen har ju dessutom Bosses Glassbar slagit upp portarna. Storans uteservering har öppnat. Helvete vad jag har ätit och druckit. Phuu..

Vad har hänt mer? Öhm....jag har hunnit umgås lite med Saras storasyster Carin och hennes lilla Annika som precis fyllde fyra månader. Hon (Annika) har kanske inte tillfört så mycket i konversationerna, mest legat och jollrat och kollat på saker, men hon är ganska underhållande att titta på. Söt som socker är hon dessutom.

Jag har dessutom lyckats bli av med mitt körkort. Tydligen får man inte köra 81km/h på 50-väg. Nej, allvarligt talat så var det ganska dumt, jag vet. Dock ska jag överklaga det i denna vecka förhoppningsvis och eftersom jag behöver köra bil i tjänsten så bör jag få tillbaka det ganska snabbt. Polisen körde faktiskt lite fultrick kan jag tycka. Tänk er själva; en stor bred 70-väg, vägen svänger kraftigt, precis efter kurvan står en 50-skylt och precis bakom skylten står Mr Policeman med sitt laservapen draget. Det fanns inte många sekunder att bromsa på. Men jag är inte så bitter faktiskt, jag får mer motion nu och det lär ju behövas efter all påskmat.

Amsterdamresan i sommar har börjat planeras och i nuläget ser det bra ut. Det är ett fåtal sinnesslöa individer som inte bestämt sig än, men sista april är det deadline och då ska det bokas. Det ska bli sjukt kul att se Amsterdam, jag ser fram emot det jättemycket.

Jag har även, äntligen, lyckats para min skivspelare med Calles gamla Luxmanförstärkare (som förmodligen är äldre än jag). Avkomman blev underbar musik med en raspig eftersmak. Just nu snurrar soundtracket till Countryman från -82 och det låter ljuvligt.

Jag avlsutar med några bilder och dagens låt är:
Lee Perry - Dreadlocks in Moonlight




Annika hos gammelmormor


Jag på landet


Present från Farbror Blå


Min vinylhörna


Grillmeister Daniel

Inga kommentarer: