26 apr. 2007

Fas Ett

Nu är Fas Ett av mardrömsveckoslutet avklarat, mitt tandläkarbesök. Jag har väl egentligen aldrig haft några jätteproblem med att gå till tandläkaren, men precis som 99,9% av Sveriges befolkning så finner jag det ändå lite obehagligt. Förra gången, när jag var på undersökningen, så fick jag reda på att jag hade två hål som skulle lagas och som dessutom satt precis bredvid varandra. Inga större ingrepp eller konstigheter. Skönt. När jag klev in hos tandläkaren idag så hade dom helt plötsligt upptäckt ytterligare ett hål som måste lagas! Tack och bock. Efter en del borrande och grejande så var jag iaf klar och det underbara Svenska Tandläkarförbundet inkasserade gladeligen 1700 svenska riksdaler från mitt konto. Tack och bock.

Anyways, jag åkte tillbaka till underbara Munketorp, spöade mamma på kubb och bjöd henne på fika som plåster på såren. Efter det namngav vi katten som strukit runt huset ett tag, han går numera vid namnet Lucifer. Efter det blev det lite mer fika och softande i solen ute på verandan.

I morgon är det Fas Två; ögonoperationen. Isch!

Dagens låt: Jay-Z - Lucifer

5 kommentarer:

Pärlan sa...

God damn va jobbigt! Kul att spela kubb. Sist jag gjorde det fick jag en sån där pinne på smalbenet :)

Henrik sa...

Lite kul att du nämner det Linda, mamma var fruktansvärt nära att träffa mig också. Man borde kanske ha skyddsdräkt när man spelar?

Elin sa...

Planerna för Munketorp i sommar gäller fortfarande hoppas jag! ;)

Henrik sa...

Självklart Elin! Skåneplanerna också hoppas jag?

Pärlan sa...

Knäskydd och hjälm och ja, tandskydd kanske också?
Hur har det gått med operationen?