30 apr. 2007

Fas Två

Det blev ingen fas två. Vi satte oss i bilen och åkte ner till Jönköping för att göra en kompletterande operation på mitt vänsteröga, eftersom det tydligen hade blivit någon form av ärrbildning på hornhinnan. Jag var duktigt nervös och räknade iskallt med en massa smärta och en lång läkprocess. När vi väl kom dit så fick vi sitta och vänta ganska länge och sen kom Mats, min ögonläkare, och visade in mig i ett undersökningsrum. Han lyste och kollade och gjorde alla rutinundersökningar och sen berättade han för mig att mitt öga hade läkt ihop så bra så det behövdes ingen mer operation. Riktigt riktigt skönt!

På vägen hem stannade vi på A6 och shoppade, hittade lite nya fräscha sommarkläder och sen åkte vi vidare mot Brahehus och käkade middag. Jag började läsa Nick Hornbys High Fidelity (igen) och upptäckte att den var minst lika bra den här gången som förra.

Ikväll blir det valborsfirande a´la Fuckup. Öl hos Jens, grillning vid Stångån och sen vidare ut mot okända mål.


Dagens låt: The Soundtrack of Our Lives - Instant Repeater ´99

2 kommentarer:

Elin sa...

Nej nej, inte okända mål! okända HÅL heter det ju!

Pärlan sa...

undrar hur många som ska grilla vid stångåns kant ikväll :D