9 apr. 2007

Påsk = Matkoma

En snabb genomgång av min påsk.

Långfredag: Lååång sovmorgon, låååång varm dusch, lååång frukost framför TVn, soft soft soft. Sen kom pappa och hämtade mig runt två, tog en sväng ut till Ikano och hämtade lite prylar. Färden gick vidare mot Mjölby och Patas lägenhet. Där hade vi lite sammankomst med poker, öl och diverse dumheter, resten av folket kom under kvällen och vi hade en kul förfest. Sen drog vi vidare mot den beryktade Mjölbyparken där vi stod i en kö som inte var av denna världen. Folk puttades och skrek och svingade och tryckte och stämningen var allt annat än trevlig. Väl framme vid kassan var det 130 spänn i entré och sen var det bara att klampa in. Kul. Jag och Svamp yrade mest runt och köpte drinkar och skrattade åt eländet, men dom flesta verkade ha kul iaf. Min skjuts kom runt halv två, hem till Ödeshög för en god natts sömn.

Påskafton: Gjorde egentligen inte ett skit på hela dagen. Åt påsklunch med familjen, matkoma, softade vid datorn. Föräldrarna åkte iväg till några vänner på kvällen och jag och Carl-Philip satt hemma och kollade på film.

Påskdagen: Sovmorgon, åkte hem till farmor och farfar och åt påskmiddag, träffade mina sköna kusiner från Jönköping. Kom hem, jordens matkoma, kunde typ inte röra mig på hela kvällen.

Idag: Sovmorgon. Mormor kom hit och vi åt middag. Matkoma. Sitter och hänger vid datorn nu, ska snart åka tillbaka till stan. Blir en soft kväll med lite diverse plock och pyssel, jobb igen i morgon. Hurra.


Dagens låt: Lars Winnerbäck - Elegi

3 kommentarer:

Pärlan sa...

det är så jävla typiskt mjölby att ta 130 spänn i inträde. vad har dom att komma med egentligen?

Anonym sa...

Matkoma.... inte illa det...det är härligt på något sett...//Minna

Anonym sa...

Tjena. Fin bet det där.. Ska va med och spela gitarr på en spelning med bara LW-låtar i maj. Kan bli kul. By the by så finns min så kallade blogg på http://blog.myspace.com/maesalu men jag skriver inte så jävla mycket... La in en bild idag :) rock on fuckface!

/Silver