9 okt. 2007

Dagens upplevelse på C-O

Idag var jag nere på stan en snabbis i två ärenden, dels för att köpa ett usb-minne på Clas Ohlson och dels få tag i någon form av föda till min tomma kurrande mage. Jag gick först till C-O, för det ligger bara ett stenkast från mig. Jag hittar usb-minnet som jag ska köpa och går till kassan. I kassan sitter en kille i 25-årsåldern, såhär löd vårt samtal:

Manlig kassör: Hej hej!
Jag: Hej, den här vill jag ha. (Lägger usb-minnet på disken och tar fram mitt visa-kort).
Manlig kassör: Javisst.
Manlig kassör (igen): OJ DÅ!
Jag: Vad?
Manlig kassör: Jag råkade trycka på kredit istället för konto, men det är fixat nu.
Jag: Så bra...
Manlig kassör (ler stort): Jag tyckte nog att du såg lite fattig ut.
Jag (leendes): Va?
Manlig kassör: Hihi, nej då, den där halsduken ser faktiskt ganska dyr ut.
Jag: (ganska förvirrad vid det här laget): Nej, den var inte så dyr...
Manlig kassör: Den var väldigt fin iaf.. (blinkar med ena ögat)
Jag (rycker åt mig mitt kvitto): Jahatacksåmyckethejdå.

Efter detta lilla trauma gick jag vidare till Wok-Away och köpte den alltid lika grymma 26:an, tog med mig den hem och satte mig framför datorn. Riggade upp min gamla dator bredvid den nya och började föra över och katalogisera all gammal musik som bara legat och dammat i den gamla burken. Efter ca 4 timmar, en massa svordomar och litervis med kaffe var jag äntligen klar, så nu ligger all musik (och även alla gamla bilder) i fina mappar och kataloger i min nya fina dator. Heja mig!

I morgon skulle jag egentligen börjat jobba igen, men fick för någon timme sedan reda på att jag ska sitta i utbildning på Hotell Ekoxen här i stan hela dagen i morgon. Synd att klaga på det iofs...

Dagens låt: DJ Embee - Another poor lonesome homeboy

1 kommentar:

Elin sa...

Hehehe, är det inte skönt att veta att du är attraktiv på den "andra" sidan också? Ta det som en komplimang vettja! :P