18 okt. 2007

Skrämselhugg

Ni vet säkert vad det är och hur det känns. Det där skarpa hugget i magen när man helt plötsligt upptäcker att någonting saknas. Att man t.ex har tappat sin plånbok, mobilen är borta, man har glömt det där jätteviktiga pappret hemma eller när man är en nanosekund från att snubbla på en isfläck.

Jag fick ett skrämselhugg i morse. Jag var superstressad och skulle till jobbet och upptäcker att min älskade iPod är spårlöst borta! Den låg inte i rockfickan där den ALLTID annars ligger. Jag panikletade igenom lägenheten på typ tre minuter utan resultat men gav till sist upp kampen mot klockan och begav mig mot bussen. På vägen dit flög en miljon tankar genom huvudet. Vart la jag den sist? Har någon stulit den? Har polisen den? Får jag en ny på försäkringen? Vart FAN ÄR DEN?? Paniken ökade. Jag går verkligen ingenstans utan min iPod och det kändes jättekonstigt, rentav naket, att inte ha den med mig.

Jag drog ett långskott och messade min chef Jocke. Kvällen igår spenderades hemma hos honom tillsammans med ett par kalla öl en en usel fotbollsmatch. Jag hade inga förväntningar alls, men helt plötsligt plingar det till i min telefon och Jocke meddelar mig att min iPod ligger hemma hos honom. Sjuk lättnad! Hela dagen och förmodligen resten av veckan räddades!

Dagens låt: Oh Laura - Out of Bounds

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy, vad jobbigt. Tur att den kom till rätta. Jag fick också ett "hugg" idag. Råkade trassla till det med skrivaren på jobbet, men det fixade sig såklart. Eva.