4 jan. 2008

07-08

Hmm...ja...skriva blogg kanske? Det har varit dött här hur länge som helst nu, mest på grund av den äckliga högtiden som heter jul. Jobbar man i handels under den perioden så kan man glömma allt som heter socialt liv och uppenbarligen till och med bloggliv. Mina dagar har fyllts till bredden med gapiga desperata kunder som vill byta pengar med sina vänner och familjer. Julklappar alltså, så poänglöst... men men, inget ont som inte för något gott med sig.

Julen firades iallafall i vanlig ordning hemma hos föräldrarna i Munketorp och vi hann även åka in en sväng till Ödeshög och träffa farmor och farfar och mina kusiner från Jönköping. I mellandagarna blev det ännu mer jobb och på nyårsafton hade vi en jätterolig fest hemma hos Häläna. Alla gamla älskade bekanta var där, det blev en riktig helkväll.

Under den här blogglösa perioden har jag även hunnit bli sambo med världens bästa människa, vi har spenderat många kvällar sittandes i fönstret, pratandes, skrattandes och vi har även hunnit med en massa schysst matlagning och ihopskruvande av ikeamöbler. (Till och med det är roligt ihop med dig, baby!)

2008 har i vilket fall som helst börjat riktigt bra. Sara har lämnat det fattiga studentlivet och fått ett bra jobb, medans jag på något oförklarligt sätt har lyckats vinna en resa med jobbet. Livet leker just nu och jag hoppas verkligen att det fortsätter.

Dagens låt: Garbage - When I grow up

1 kommentar:

Pärlan sa...

Har du också blivit sambo nu minsann. Jag sitter här med ryggvärk efter att ha burit en massa flyttkartonger. Hoppas det lugnat ner sig på jobbet nu.