21 maj 2008

Bromma

Sitter just och lyssnar på Elegi med Lars Winnerbäck. Om jag skulle skriva en topp-tio över mina all time favoritlåtar, alla kategorier, så skulle förmodligen den vara med någonstans i toppen. Men det ska vi inte prata om nu. Nu ska vi prata om mitt veckoslut och början på denna vecka.

Lördag. The Phonehouse årliga fest. Vi åkte upp till Stockholm vid tio på morgonen, checkade in på hotellet, fixade till oss och blev sedan körda till festlokalen som visade sig vara Gamla Tryckeriet i Bromma. Förmingel, lunch, en öl och sedan konferens. David Hellenius var konferencier och vi gick igenom siffror, årets resultat, körde pepptalk och delade ut priser. Sen var det middag, mer öl och till slut började själva festen. Mange Schmidt klev upp på scen tillsammans med min gamla idol Thomas Rusiak (som jag fortfarande avgudar) och med sig hade dom även DJ Viet-Naam. Grym spelning! Vi festade på tills klockan blev två, träffade en massa sköna fantastiska människor, sedan var det tillbaka till hotellet. Efterfest. Sova.

Söndag. Hotellfrukost. Taxi till centralen. Åka tåg hem. Hyra film. Köpa hem pizza. Sova.

Måndag. Möts av kaos på jobbet. Jobbar till 18. Åker till Ödeshög och mitt älskade Munketorp. God middag med föräldrarna. Lägga sig tidigt.

Tisdag. Sovmorgon. Till tandläkaren. Min tandläkare berättar att jag har jättefina hålfria tänder, hurra hurra! Hälsa på farmor. Äta lunch med pappa. Tillbaka till Lkpg. Två timmar promenad med dannemann. Middag på Mörners med Sara, Johan, Mita och Danne. Hem. Sova.

Det där blev lite som punktform fast inte uppradat, mer som i en lång mening...

Inga kommentarer: