16 maj 2008

Sömn är fienden



Idag spelade jag luftgitarr hela vägen till jobbet. Anledningen till detta är Danko Jones skiva Sleep is the enemy, släpptes 2006 och still going strong. Det finns väldigt få skivor som är bra rakt igenom, men denna är helt klart en av dom. Titelspåret samt låtarna Invisible och Baby Hates Me är dom riktiga guldkornen, har ni inte hört dem, gör det!

Vad händer annars då? Känns lite som en downperiod just nu. Det går ganska segt på jobbet, butikschefsjobbet gled mig ur händerna (spelar mig iofs ingen större roll) och vädret har börjat bli kass igen. Som tur är så finns det människor i min omgivning som är experter på att muntra upp mig. Kärlek och respekt till er!

Dagens låt: Danko Jones - Sleep is the enmy

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mm, jag tar åt mig! Jag hade gärna velat sett dig på väg till stationen spelandes luftgitarr, iofs är det en vanlig syn här hemma på Klostergatan. Du vet att det finns tävlingar i det va =)

Puss & kram!

Anonym sa...

Jag hoppas att du inte kör bil till jobbet som jag.. Isf blir den annars så älskade luftgitarren ett dödligt vapen! Däremot så trummar jag gärna och ofta på instrumentpanelen vid rödljus och på raksträckor! :)

Kuriosa: Idag spelade jag luftigitarr till både "bullet in the head" och "know your enemy" :D

Henrik sa...

Åh, min älskade Silver! Vem minns inte Hawaiiscenen med en galen Zach de la Rocha i en röd trasig tshirt. Det var tider det. :)

Anonym sa...

Det sjuka är att det är 8 (ÅTTA!!) år sen vi stod där i en blandning av svett, damm och spritångor. Nu är det andra tider minsann...

Anonym sa...

.