12 maj 2008

L.H.

Detta kommer bli lite av ett hyllningsinlägg kombinerat med frågesport. Det handlar om en person som alltid har varit lite i bakgrunden. En person som är allt som ett musikaliskt geni ska vara, inklusive tillbakadragen, lite egen, blyg och som kanske inte riktigt inser vad han han gör och har gjort och vad det betyder för tusen och åter tusentals kids som inte vill vara som alla andra, detta inklusive mig. Även jag har plöjt igenom hans verk när jag var tonåring. Han är en man som har inspirerat till revolt via sin och sina bandmedlemmars musik och fått en otrolig respons. Bandet släppte sin första platta 1992 och 2004 kom den sista. Deras andra skiva fick kommentaren "detta är mer punk än en hel Sex Pistols-box" av Rolling Stone. Mellan dessa kom även två plattor till och nu 2005 släpptes även ett samlingsalbum. Så vem är han?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bha, jag kan ju egentligen, jag känner igen citat. Mer ledtrådar!

Henrik sa...

Rubriken är hans initialer

Anonym sa...

Det greppade jag, första bokstaven i bandet?

Henrik sa...

P.Eller T, beroende på hur korrekt man vill vara. ;)

Anonym sa...

Det är ju han från Prodigy.. Liam nånting. Fan, long time no hear!

Anonym sa...

Liam Hellström? Haha :)

/J sa...

Liam Howlett! Jag fuskade dock. Wiki är alldeles för enkelt.

Henrik sa...

Korrekt! Jocke och Silver delar tronen. Första pris är en cigarr en klapp i ryggen. Well done boys!