28 mars 2007

Rubrik?

Jag börjar skriva det här inlägget med en tom hjärna. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska skriva, men syftet är, antar jag, att bara få skriva lite. Just nu sitter jag återigen ute i underbara Munketorp hos mina föräldrar. Han pendlat från och till mina två arbetsplatser i pappas sköna bil ett par dagar nu, känns ganska nice. Bilstereon är laddad med Timbuktu, In Flames och Cypress Hill, sätena är sköna, farthållaren funkar och navigatorn berättar för mig vart jag ska trots att jag redan hittar. :)

Ikväll har jag har fått en god middag av mamma och har slökollat lite på fotbollen. Har egentligen inget jätteintresse om vem som vinner, klart det är kul när Sverige går som segrare ur matchen, men men. Som den äkta plastsupportern jag är så kommer jag förmodligen bli mer och mer intresserad ju närmare den totala segern kommer, men just nu är intresset som sagt ganska svalt. Aftonbladet har berättat för mig att Zlatan är tillbaka efter mycket tjat...? Vad är Zlatans problem förresten? Han han rätt att vara sådär dryg och kaxig som han är? Vad ger honom den rätten? Hans Ferrari kanske? Eller hans supermodellflickvän? Vilken "rebell" han är som lyckas bolla sig upp från slummen och det första han gör är att köpa en fet skrytbil för 5 mille och bli ihop med en koksad bimbo. Coolt mannen.

I morgon är det i vilket fall som helst dags för den stora överlämningen. Jag ska till min gamla butik i Motala, göra en totalinventering och lämna över butiken i den nya chefens händer. Jag kommer, hur sjukt det än låter, att sakna Motala. När jag först kom dit så gick mina tankar att "shit, hur ska jag kunna driva en mobilbutik i en stad som är full av snåla bönder och socfall", men efter ett tag märkte jag att det fanns en och annan skön individ även där. Jag har blivit god vän med en handfull människor som jag verkligen är jätteglad över att få ha lärt känna. Ni vet vilka ni är!

Sista dagen som chef. För den här gången iaf. Förmodligen inte sista gången, då jag har blivit ganska förtjust i att köra med folk. :)


Kvällens låt: Duke Special - Freewheel

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mammas bil :P

Anonym sa...

Gött med en uppdatering! ;) Bra att du gör som jag säger... Och man ska vara plastsupporter, vem orkar glo på fotboll när det är kvällssol och 20 grader + på balkongen?

Fairy Cakes sa...

JAGJAGJAGJAGJAG Jag orkar och jag söp bort det... Ehm En rättelse oxå(känner att detta är rätta forumet): Jocke = CP = Carl Philip. Alltså INTE Jocke = CP = Celibral Pares! PUSSPÅRE! SVerige kommer igen! YEAH YEAH!

Anonym sa...

HENKE! Du var inte online igår! vad gjorde du? PLATENS IKVÄLL? BARTÖMNGING YEAH YEAH! Och sista dagen de har öppet! PLZ PLZ! P & K missya!